_

جرم گیری دندان

_

ما متخصص هستیم

جرمگیری نه تنها در زیبایی و بوی بد دهان بسیار مهم و موثر است بلکه در سلامتی لثه ها و حفظ موقعیت دندان ها بسیار مهم و حیاتی بوده و لقی آن ها و تضعیف بافت پریودنتال و استخوان های اطراف دندان ها جلوگیری می کند. باید در نظر داشته باشید که جرمگیری باعث سفیدی یا تغییر رنگ بسیار واضح و مشهود نخواهد شد و امری مهم برای سلامتی دهان و دندان می باشد. بعلاوه در مواردی ممکن است دندان ها به علت جرم زیاد دچار تضعبف استخوان شده باشند که با جرمگیری و برداشت جرم ممکن است این مورد مشهود گردد. نباید این امر اشتباها به تاثیر جرمگیری اتلاق بشود ودر صورت انجام نشدن جرمگیری در طولانی مدت باعث لقی و از دست رفتن آن ها خواهد شد.

جرم گیری دندان چیست ؟

جرم گیری و پلانینگ ریشه که به عنوان درمان پریودنتال معمولی، درمان پریودنتال غیر جراحی یا تمیز کردن عمیق نیز شناخته می شود، روشی است که شامل برداشتن پلاک و جرم دندان (جرم گیری یا دبریدمان) و صاف کردن و صیقلی کردن سطوح در معرض حفره ی دهان ریشه ها و حذف سمنتوم یا عاج آغشته به جرم، سموم یا میکروارگانیسم ها، عواملی که باعث التهاب می شوند.

کامپوزیت دندان

فواید جرم گیری دندان

دفعات جرم گیری و صاف کردن ریشه که به عنوان تمیز کردن عمیق نیز شناخته می شود، به شدت پریودنتیت شما بستگی دارد. افرادی که دندان‌ها و لثه‌های سالم دارند معمولاً دو بار در سال نیاز به معاینه و تمیز کردن منظم دندان‌ها دارند. با این حال، اگر شما مبتلا به پریودنتیت هستید، دندانپزشک شما ممکن است حداقل دو بار در سال یا بیشتر جرم گیری و پلنینگ ریشه را توصیه کند. بسیاری از بیماران پریودنتال هر 3-4 ماه یکبار ویزیت می شوند. برای به حداقل رساندن خطر عفونت مجدد، رعایت بهداشت دهان و دندان در خانه بسیار مهم است. در نهایت، تعداد دفعات ویزیت شما باید توسط متخصص دندانپزشک شما تعیین شود.

جرم گیری دندان